Nyheter

  • Elektrifiseringen av sokkelen må stanses
    Kystpartiet sier nei til elektrifiseringen av sokkelen. Kostnadene ved elektrifisering av sokkelen er anslått til ca. 50 milliarder kroner. Den vil også medføre et stort kraftbehov uten noen troverdig miljøeffekt. Konsekvensen kan lett bli enda høyere strømpriser og avhengighet av…
    Written on %PM, %16 %865 %2022 %19:%mar in Nyheter
  • Resolusjon om omsorgslønn
    Kystpartiet mener at omsorgslønnsordningen må styrkes og skal gjelde alle som har et medisinsk behov for omsorg. Omsorgslønn må ha en tilbakevirkende kraft til det tidspunktet det er medisinsk dokumentert pleie- eller omsorgsbehov. Kystpartiet mener dette vil ha en forebyggende…
    Written on %PM, %10 %851 %2021 %19:%aug in Nyheter
  • Resolusjon om kvikkleirekartlegging og flomsikring
    Kystpartiet mener en må få på plass økte midler og ressurser til kvikkleirekartlegging, utbedringstiltak og flomsikring i landet vårt. NVE satte i 2001 i gang «Program for økt sikkerhet mot leirskred» Kvikkleireskredet i Gjerdrum viser oss at dette arbeidet må…
    Written on %PM, %07 %652 %2021 %14:%aug in Nyheter

Tilbake til fylkesoversikten

11. oktober 2018. Kystpartiets fylkestingsrepresentant i Finnmark fikk gjennomslag for å styrke korrespondanse mellom ferge, fly, hurtigbåt og hurtigrute. Les om saken i Altaposten.

Kystpartiets fylkestingsrepresentant i Finnmark, Bengt Stabrun Johansen, fremmet i juni 2018 et fellesforslag på vegne av Kystpartiet, Senterpartiet og Høyre. Forslaget gikk ut på å bedre rutelitlbudet i Vestre Loppa på et vis som samtidig ville gi lavere kostnader for fylkeskommunen. Les hele saken i Altaposten.

Innlegg om sammenslåingen av Troms og Finnmark til ett fylke. Skrevet av Ahmed Aadan Warsame, leder for Kystpartiet i Troms og Finnmark